Nazorg
Ook na de uitvaart mag u op mij rekenen. Ik hecht grote waarde aan een goede nazorg. Ongeveer twee weken na de uitvaart neem ik contact met u op om een afspraak te maken voor een afrondend gesprek.
Tijdens dit gesprek kijken we samen nog eens terug op het afscheid. Hoe gaat het nu met u? Heeft u ergens hulp bij nodig? Wat kan ik eventueel nog voor u betekenen of kan ik u misschien in contact brengen met deskundigen uit mijn netwerk?
Wilt u nog een dankbetuiging sturen, een advertentie plaatsen of heeft u ondersteuning nodig bij bijvoorbeeld de asverstrooiing? Dan help ik u daarbij vanzelfsprekend heel graag.
Tevens is digitale nazorg een punt van aandacht tijdens mijn gesprek met u. Veel zaken kunt u zelf regelen maar wilt u (weer) kunnen beschikken over mooie en persoonlijke herinneringen, noodzakelijke informatie voor de afwikkeling van diverse zaken of dierbare data op defecte apparatuur? Dan werk ik samen met Digital Funeral Professionals, hét kenniscentrum met expertise op het gebied van innovatieve en technische oplossingen bij de digitale nalatenschap, online erfenis en dierbare data.
Hoe kom je in de telefoon van de overledene als je de code niet weet? Hebben nabestaanden recht op foto’s in de cloud en waarom moet je voorzichtig zijn met het (laten) opzeggen van online accounts?
De digitale nalatenschap wordt steeds belangrijker maar kan met de nodige zorgen en problemen gepaard gaan. In de adviesrubriek ‘Digitale nalatenschap‘ helpt Digital Afterlife expert Sander van der Meer mensen die vragen hebben. Iedereen kan kosteloos vragen stellen en men vindt er antwoorden op eerder gestelde vragen.